MEB, Öğretmenlere Öğrenci Gelişimi İçin Yeni Rapor Görevi

Millî Eğitim Bakanlığı, öğretmenlere öğrenci gelişimini kütüphane verileriyle raporlama görevi verdi.

öğrenci gelişimi

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmenlerin yıl sonunda öğrenci gelişimine katkı raporu hazırlamalarını istemektedir. Bu rapor, kütüphane kullanımının akademik başarı ve davranış süreçlerine etkisini somut verilerle ölçmeyi amaçlamaktadır.

Bakanlık, Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği Uygulama Kılavuzu çerçevesinde, öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını güçlendirmeyi ve okul kütüphanelerinden maksimum yararlanmayı hedeflemektedir. Kılavuz, öğrenci, öğretmen ve veliyi kapsamakta ve yıl sonu kapsamlı rapor görevi ile dikkat çekmektedir.

Yıl sonunda, Seçim ve Ayıklama Komisyonu ile rehber/branş öğretmenleri, kütüphane kullanım verilerini ve etkinlik katılımlarını ders başarısı ve davranış gelişimi ile birlikte ortak rapor halinde sunacaklardır.

Ayrıca, otomasyon verileri üzerinden “başarı ivmesi” (not artışı, devamsızlık azalması, olumlu davranış göstergeleri) tespit edilerek öğretmenler kurulu ve zümrelerde değerlendirilecektir. En çok kitap okuyan öğrenciler ödüllendirilecektir.

Öğrenci bazında kütüphane ziyaret sıklığı, ödünç alma sürekliliği ve tür/tema çeşitliliği gibi metrikler otomasyon sistemi ile takip edilecektir.

Okulların uygulama adımları arasında gösterge seti kurmak, rol dağılımı yapmak ve aylık mini-rapor ile yıl sonu birleşik rapor hazırlamak yer almaktadır. Öğrenci verilerinin anonim olarak raporlanması gerektiği de hatırlatılmaktadır.

İlgili Haberler: Manisa’da Okul Müdürü Hakkında Soruşturma Başlatıldı · Eğitim-İş’ten MEB’e Çağrı: Görevde Yükselme Sınavı Kapsamı

Başa dön tuşu