İş Dünyasının Gündemindeki Riskler Yönetilmeyi Bekliyor

Aon, Türkiye'deki 30. yılını kutlarken, iş dünyasının karşılaştığı riskleri ele alan bir zirve düzenledi ve araştırma sonuçlarını paylaştı. risk yönetimi

risk yönetimi

Aon, analitik verilerle Risk ve İnsan Sermayesi yönetiminde 120’den fazla ülkede hizmet vererek Türkiye’deki 30. yılını iş dünyasının üst düzey liderleri ve sivil toplum temsilcilerinin katıldığı özel bir zirveyle kutladı. Etkinlikte, Aon’un iki yılda bir yayımladığı Küresel Risk Yönetimi Araştırması’nın 2025 sonuçları açıklandı.

63 ülkeden 2.941 iş liderinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, küresel ölçekte en büyük tehdit siber saldırı ve veri ihlali olurken, bunu iş durması ve ekonomik durgunluk izledi. Türkiye’de ise ilk sırada döviz kuru hareketleri, ardından artan rekabet ve ekonomik durgunluk yer aldı.

Araştırma sonuçlarına göre, dünya genelinde şirketlerin en fazla zararı %53,7 ile ekonomik durgunluktan, Türkiye’de ise %73,3 ile döviz kuru hareketlerinden kaynaklanıyor.

Aon’dan Dünya ve Türkiye İçin Gelecek Beş Yılın Risk Öngörüleri

Aon’un verilerine göre, 2028 yılına gelindiğinde iş dünyası liderleri yapay zekâyı 8. sıraya yükselen bir risk olarak görürken, iklim değişikliğinin ilk kez ilk 10 risk arasına gireceği öngörülüyor. Jeopolitik dalgalanmaların da etkisini sürdürerek 9. sıradan 5. sıraya çıkması bekleniyor.

Aon Türkiye Eş-CEO’su Selda Oknas Tanbay, Türkiye verilerini ilk kez küresel raporla birlikte değerlendirdiklerini belirterek, “Sonuçlar, Türkiye’de ekonomik ve politik risklerin daha yüksek algılandığını gösteriyor. Şirketler için riskleri yalnızca tanımlamak değil, risk sermayesi ve insan sermayesini stratejik biçimde yönetmek artık bir zorunluluk haline geldi.” dedi.

İş Dünyası Geleceğin Belirsizliklerini Yönetmek Zorunda

Aon Türkiye Eş-CEO’su Ferhan Özay, önümüzdeki dönemde Türkiye’de artan rekabet ve politik dalgalanmaların en kritik riskler arasında yer alacağını vurguladı. Özay, “İş dünyası artık sadece bugünün değil, geleceğin belirsizliklerini de yönetmek zorunda. Aon olarak amacımız, müşterilerimizin analitik içgörülerle bu karmaşık ortamda daha dayanıklı, hazırlıklı ve rekabetçi olmalarını sağlamak.” şeklinde konuştu.

İlgili Haberler: Dünya Bankası: Her yıl 324 milyar metreküp tatlı su kaybı · Bakan Şimşek, cari açık ve doğrudan yatırımlar hakkında

Başa dön tuşu