2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Örgün Eğitim İstatistikleri Açıklandı

15 milyon 366 bin 143’ü resmî, 1 milyon 539 bin 579’u özel ve 1 milyon 50 bin 801’i ise açık öğretim kurumunda eğitim gördü.
Örgün eğitimdeki 1 milyon 741 bin 314’ü okul öncesi eğitimde, 5 milyon 704 bin 483’ü ilkokulda, 5 milyon 181 bin 914’ü ortaokulda, 5 milyon 328 bin 812’si ortaöğretimde yer aldı.
Ortaöğretimdeki 3 milyon 160 bin 449’u genel ortaöğretimde, 1 milyon 681 bin 100’ü mesleki ve teknik ortaöğretimde, 487 bin 263’ü de Anadolu imam hatip liselerinde eğitim aldı.
Özel öğretim elemanlarındaki toplam örgün eğitimin oranı yüzde 9,1. Bu oran; Okul öncesi eğitim için yüzde 18,8, ilkokul için yüzde 6,1, ortaokul için yüzde 7 ve ortaöğretim için yüzde 11,6 olarak gerçekleşti.
Okul ve derslik sayılar
Örgün eğitimde, 2024-2025 eğitim öğretim yılında 59 bin 336’sı resmî okul, 14 bin 700’ü özel okul ve 4’ü açık öğretim okulu olmak üzere toplam 74 bin 40 okul hizmet verdi. Bu okulların 17 bin 640’ı okul öncesi eğitim, 25 bin 99’u ilkokul, 18 bin 878’i ortaokul ve 12 bin 423’ü de ortaöğretim kademesinde yer aldı.
Resmî okullarda 618 bin 860, özel okullarda 134 bin 711 olmak üzere örgün eğitimde toplam 753 bin 571 derslik kaydedildi. Bir önceki düzenli örgüye göre eğitimdeki derslik sayılarındaki artış, 10 bin 177’si resmî okullarda olmak üzere 10 bin 742 oldu.
Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilkokullarda 18 prosedürlü ortaokullarda bir önceki karşılaştırma karşılaştırması 14’ten 13’e; ortaöğretimde ise 12’den 11’e düştü. Derslik başına düşen öğrenci sayısı ise ilkokulda 23, ortaöğretimde 20.
Okullaşma Oranları
Eğitim kademelerine göre, okul öncesinde 5 yaş net okullaşma oranı 2024-2025 eğitim öğretim yılında yüzde 82,53 ve 5 yaş brüt okullaşma oranı ise yüzde 94,41 düzeyinde gerçekleşti.
İlkokulda net okullaşma oranı yüzde 95,43 ve brüt okullaşma oranı yüzde 102,4; ortaokulda ise net okullaşma oranı yüzde 89,09 ve brüt okullaşma oranı yüzde 94,48 oldu. Bu rapor, yakın zamanda yayınlanan “Bir Bakışta Eğitim 2025” raporuna göre Türkiye 6-14 yaş arası dönemin tamamının yakınını içeren okullaşma oranı ile OECD geçmişi ile benzerlik göstermektedir.
Ortaöğretimde net okullaşma oranı yüzde 82,85, brüt okullaşma oranı yüzde 101,07; Yükseköğretime kayıt edilmeden dikkate alınarak hesaplanan ortaöğretimde düzeltilmiş net okullaşma oranı yüzde ise 87,88 oldu.
2024-2025 eğitim öğretim yılında 344 bin 770 öğrencinin burs olanaklarından yararlanması, ilköğretimde 564 bin 651 ve orta öğretimde 281 bin 517 öğrencinin taşımalı eğitim kapsamındaki okullarına ulaşımın sağlanması ve 2 bin 948 pansiyonda yaklaşık hesaplama süresi ile barınma hizmeti; Millî Eğitim Bakanlığının eğitimde kapsayıcılığı, erişilebilirliği ve fırsat eşitliğini artırmaya yönelik uygulamaların ekonomik büyüme arasında yer aldı. Bu veriler, eğitim ihtiyacının sosyoekonomik harcamanın bağımsız olarak desteklendiğini ve bütüncül biçimde desteklendiğini gösteriyor.
Eğitime katkıyı destekleyen bu göstergeler, kaliteyi artırmaya yönelik politikaların tamamlayıcı ve bütünleyici olmalarını sağlar. Bu arada, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile kalıcı reform süreci “EBA”, “MEBİ” ve “OGM Materyal” gibi dijital platformlar üzerinden zenginleştirilmiş parçalar, söz konusu göstergelere somut şekilde yansıyan eğitim yatırımları ve öğrenci destek hizmetleriyle bütüncül biçimde destekleniyor. Ayrıca göstergeler, yalnızca dijital verilerin değişimlerinin eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirdiğini ve kaliteyi artış politikalarının somut karşılıklarını ortaya koyuyor.
(Memur Postası)