3 kuruş daha fazla kazanmak için uçakta seyahati dayanılmaz hale getirmenin yeni bir yolu bulundu

Havayolu bu değişikliği “uçaklarımızda tutarlı bir görünüm ve his yaratmak” amacıyla yaptıklarını açıkladı. Koltuk sırtlıklarının sabit olacak şekilde tasarlandığı sistemde, havayolu daha fazla koltuk yerleştirebilmek veya genel kabin alanını daha verimli kullanmak istiyor.
Bu uygulama, yolcuların sırtlarını arkaya yatırma hakkını sınırlandırırken, havayoluna da daha küçük aralıklarda (pitch) ve daha yoğun koltuk konfigürasyonlarında uçma olanağı sunuyor.
Bu hamle, koltuklar arasındaki mesafeyi azaltmadan daha fazla koltuk yerleştirme olanağı yaratıyor. Aynı zamanda koltukların kırılma riskini ve bakım maliyetlerini de düşürüyor.
Uzmanlara göre, bu tür değişiklikler hem koltuk konforunu azaltabilir hem de “ekonomi sınıfı” için beklenen standartları yeniden tanımlayabilir.
Kısa ve orta mesafeli uçuşlarda, yatırma hareketinin sınırlı faydası olduğu için, WestJet bu değişikliğin “çoğu yolcu için fark edilmeyeceğini” savunuyor.
Ryanair ve Wizz Air gibi düşük maliyetli Avrupa havayolları da uzun süredir yatırılmayan koltuklar kullanıyor.
Spirit Airlines ve Frontier Airlines gibi ABD merkezli şirketlerde de benzer sistemler mevcut.
Amaç genellikle aynı: bakım kolaylığı + koltuk sayısını artırarak gelir artışı.