MEB Norm Kadro Güncellemeleri Hakkında Dikkat edilecek Hususlar

Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmeliğinin “Norm kadro sayıları değişen eğitim kurumları” başlıklı 26. maddesi 1. fıkrasındaki; “(1) Eğitim kurumlarının norm kadro sayılarının bu Yönetmelikte belirlenen norm kadro kriterleri çerçevesinde değişmesi halinde, değişikliğe konu olan eğitim kurumlarının norm kadro sayıları Bakanlığın uygun gördüğü tarihlerde yeniden belirlenir.” düzenlemesi gereği MEB Personel Genel Müdürlüğünün 9 Eylül 2025 günlü, “Norm Kadro Güncelleme İşlemleri” konulu, İl Milli Eğitim Müdürlüklerine bildiren yazı gereği 2025-2026 eğitim öğretim yılına esas olmak üzere, 15 Eylül 2025 – 26 Eylül 2025 tarihleri arasında veri giriş işlemleri yapılacaktır.
İleride ortaya çıkacak olası sorunların en aza indirilmesi açısından;
Eğitim kurumu yöneticilerinin Norm Kadro Modülüne girecekleri alanlar bazındaki ders yükleri, şube sayıları vb. bilgileri eğitim kurumunda çalışan öğretmenlere duyurmaları gerekmektedir. Bu duyurunun bir suretinin alınması,
Duyuru/tebligat yapılmadı ise yazılı olarak okul yönetiminden duyuru yapmalarını talep etmeleri,
Hatalı girilen ders yükleri, şube sayısı durumları tespit eden öğretmenin; kendine taslak normun tebliğ tarihinden itibaren okul yönetimine yazılı olarak itiraz etmesi, itiraz dilekçesinin evrak giriş kaydı ve tarihini kendilerinde kalan itiraz dilekçesi sureti üzerine kaydetmeleri,
İtiraz sonrası gerekli düzeltme işlemleri gerçekleştirilmedi ise ilçe milli eğitim müdürlüğüne 10 gün içinde itiraz etmeleri, okul yönetici ve öğretmeni üyelerimize hatırlatılması önemlidir.
(Memur Postası)