Kedilerin gözünden “ayakta kalma sanatı”

2007–2036 Bienal Sponsoru Koç Holding, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından düzenlenen 18. İstanbul Bienali’ne özel hazırladığı iletişim kampanyasında, bienalin kavramsal çerçevesini de oluşturan üç ayaklı bir kedinin gözünden şehrin farklı dokularının deneyimlenmesini sağlıyor. Filmlerde; İstanbul’un da simgeleri arasında yer alan kedilerden ve kedilerin her koşulda hayatta kalma motivasyonundan ilham alınıyor.
Koç Holding’in desteğiyle İKSV tarafından 20 Eylül – 23 Kasım 2025 tarihleri arasında ücretsiz olarak düzenlenecek 18. İstanbul Bienali, ilk kez üç aşamalı bir yapıyla hayata geçiriliyor. 2025 ve 2027 yıllarında gerçekleşecek sergiler ile sürecek yolculuk, 2026 yılında odak noktasını kurulacak kalıcı bir sanat akademisine çevirecek. “Üç Ayaklı Kedi” kavramsal çerçevesini taşıyan Bienal, bu yenilikçi kurguyla dönemsel bir etkinlik olmanın ötesine geçerek geleceğe kalıcı bir katkı sunmayı hedefliyor.
Koç Holding’in 18. İstanbul Bienali sponsorluğuna özel olarak hazırladığı reklam filmleri, Bienalin üç yıla yayılan yapısını üç ayaklı bir kedinin var olma mücadelesi üzerinden sunuyor. İstanbul’un gündelik hayatında yer etmiş, evcilleşse de yabaniliğini koruyan kediler hem kentin kimliğini yansıtıyor hem de izleyiciyle samimi bir bağ kuruyor. 18. İstanbul Bienali’nin kavramsal çerçevesi olan üç ayaklı kedi, iletişim çalışmalarında; zorluklarla mücadele eden, engellerine rağmen ayakta kalmayı başaran, hayata tutunan, direnç ve dayanıklılık kazanan bir metafor olarak karşımıza çıkıyor.
Filmlerde, kedinin şehir hayatında karşılaştığı zorluklar ve bunların üstesinden gelişindeki ustalık “Ayakta Kalma Sanatı” olarak tanımlanıyor. Böylelikle zorluklara dayanıklı olmanın, mükemmellik yerine belirsizlikle uyum içinde yaşayabilme gücünden geldiğinin, sanatın eksik olana yeni bir anlam kazandırdığının altı çiziliyor.
Kampanya künyesi
- Reklamveren: Koç Holding
- Reklamveren Marka Ekibi: Okyar Tuncel, Sevgim Turan Sencil, Sanem Türkmen, Elif Pulat, Füsun Müge Batmaz, Emin Çalışkan
- Reklam Ajansı: Leo İstanbul
- CCO: Volkan Dalkılıç
- COO: Ezgi Ataseven
- Yönetici Kreatif Direktör: Gürkan Gürel
- Kreatif Direktör: Ali Can Baytok, Erdem Güler, Eser Yazıcı
- Kreatif Ekip Lideri: Utku Akarı, Emre Gülver
- Kreatif Ekip: Şeymanur Saraç, Berk Kırçu, Biran Siyahi, Mert Kalabalık
- Atölye Ekibi: Aykut Anlaşmak
- Motion Design Ekibi: Fikret Yıldırım, Kübragül Hatipoğlu
- Strateji Lideri: Zeynep Bortaçina
- Strateji Ekibi: Arda Kuş
- Müşteri Grup Direktörü: Nuran Rona
- Müşteri İlişkileri Ekibi: Koray Saltan, Süreyya Demirbaş, Sena Evinç
- Prodüksiyon Lideri: Arzu Köksal
- Ajans Prodüktörü: Mustafa Güngör, Azra Işıklar
- Ajans Trafikeri: Enhar Baydar
- Yapım Evi: Organic Film
- Yönetmen: Yiğit Karagöz
- Müzik: Werhapsody
- Yapımcı: Cengizhan Fidan, Tegin Polat, İrem Durdil
- Yapım Evi: Evrensel Productions
- Yönetmen: Anton Shavkero
- Müzik: Onewoten
- Yapımcılar: Derya Tuzluca Tepe /Evren Oguz
- Medya Ajansı: Mindshare / Inmedia360