Eğitim Seminerlerinde Teknik Sorunlar Öğretmenleri Etkiliyor
2025/26 eğitim öğretim yılı birinci ara dönem hizmet içi seminerlerinde, öğretmenler Öğretmen Bilişim Ağı'na erişim sorunlarıyla karşılaştı. teknik sorunlar
teknik sorunlar
2025/26 eğitim öğretim yılı birinci ara dönem hizmet içi seminerlerinin başlamasıyla birlikte, ülke genelinde birçok eğitim emekçisi, Öğretmen Bilişim Ağı’na (ÖBA) erişimde ciddi sorunlar yaşadı. Yoğunluk, sunucu kapasitesinin yetersizliği ve sistemsel hatalar nedeniyle platforma giriş kimi zaman imkânsız hale geldi.
Sendikaya ulaşan bildirimlerde, platforma girişteki hatalar ve donmaların yanı sıra, videoların küçük parçalara bölünmesi ve etkileşimli videolarda sık aralıklarla müdahale zorunluluğu gibi sorunlar belirtildi. Bu durum, öğretmenlerin ek ders kesintisi riskiyle karşılaşmasına yol açtı.
Öğretmenlerin kendi öğrenme süreçlerini yönetebilecek kapasitede olduğu ifade ediliyor. Ancak, ÖBA’daki içeriklerin pedagojik tasarımı, yetişkin eğitiminin ilkeleriyle çelişiyor. Öğrenme akışını bozan karmaşık video yapısı, öğretmenleri pasifleştiriyor.
Ara tatilde seminer veya ÖBA eğitimi zorunlu tutulmamalıdır. Ara tatillerin öğretmenlerin dinlenmesi için olduğu gerçeği göz ardı ediliyor.
Mesleki gelişim programlarının, branşlara ve öğretmenlerin ihtiyaçlarına göre çeşitlendirilmesi gerektiği vurgulanıyor. Eğitim içeriklerinin tek tip bir modele sıkıştırılması işlevsiz bulunuyor.
Eğitim Sen, öğretmenlerin mesleki ve pedagojik özerkliğini esas alan yeni bir model öneriyor. Merkezi ve zorunlu dijital içerikler yerine, öğretmenin deneyim ve ihtiyaçlarını dikkate alan esnek bir hizmet içi eğitim anlayışı oluşturulması gerektiği belirtiliyor.
MEB’in teknik altyapı sorunlarını öğretmenlerin üzerine yıkması eleştiriliyor. Yaşananlar, öğretmenin zamanını ve emeğini yok sayan bir durum olarak değerlendiriliyor. MEB’in, sisteme erişemeyen tüm öğretmenlerin katılımını tanıması ve video sürelerini yeniden düzenlemesi talep ediliyor.
Güvenilir dijital altyapılar olmadan, öğretmenlerin emeği ve öğrencilerin hakları korunamaz. Öğretmenlerin uzmanlığını sürecin merkezine alan bir hizmet içi eğitim anlayışının benimsenmesi gerektiği vurgulanıyor.
İlgili Haberler: Çevrimiçi Seminerler Öğretmenler İçin Sorun Oluşturdu · Proje Okuluna Atamada Yürütmeyi Durdurma Kararına İtiraz