ABD Gişesinde Pixar’a Soğuk Duş, Zombilere Alkış!

Gişede açılış yapan filmler arasında Pixar’ın orijinal animasyonu “Elio” hayal kırıklığı yarattı; yeni zombi üçlemesinin ilk adımı olan “28 Years Later” ise beklentileri karşıladı.

Kuzey Amerika gişesinde bu hafta sonu animasyonun devlerinden biri için kara bir sayfa açıldı. Disney ve Pixar ortak yapımı “Elio”, 3.750 salonda gösterime girmesine rağmen yalnızca 21 milyon dolarlık bir hasılatla Pixar tarihinin en kötü açılışını yaptı. 150 milyon dolarlık bütçesiyle yola çıkan film, globalde yalnızca 35 milyon dolara ulaşabildi. Bu, stüdyonun pandemi sonrası salonlara dönüş sürecinde yaşadığı en büyük hayal kırıklıklarından biri olarak kayda geçti.
Eleştirmenlerden aldığı olumlu yorumlara (Rotten Tomatoes’da %85) ve izleyicilerden gelen “A” CinemaScore notuna rağmen, “Elio”nun düşük gişe performansı, Pixar’ın pandemide Disney+’a kaydırdığı içerik politikalarının izleyici alışkanlıklarını kalıcı olarak değiştirmiş olabileceğini gösteriyor. “Elemental” benzeri bir ivme yakalayıp uzun soluklu bir başarı elde edip edemeyeceği ise önümüzdeki haftalarda netlik kazanacak.
Haftanın diğer yeni yapımı, Sony’nin zombi temalı gerilimi “28 Years Later”, 3.444 salondan 30 milyon dolarlık açılış hasılatıyla gişeye ikinci sıradan girdi. Danny Boyle ve Alex Garland’ın yeniden başlattığı serinin bu ilk filmi, küresel çapta 60 milyon dolara ulaştı ve böylece 2002 yapımı “28 Days Later” ile 2007’de gelen “28 Weeks Later”ın açılışlarını geride bıraktı. Film, izleyiciden ortalama bir “B” CinemaScore almasına rağmen serinin şu ana kadarki en yüksek açılışı oldu. Üçlemeye dönüşmesi planlanan projenin devam filmi “28 Years Later: The Bone Temple” 2026’da vizyona girecek.
Tüm bu rekabetin ortasında zirvede kalmayı başaran yapım ise Universal’ın “How to Train Your Dragon” canlı aksiyon uyarlaması oldu. İkinci haftasında %56 düşüşle 37 milyon dolar kazanan film, sadece Kuzey Amerika’da 160 milyon doları, globalde ise 358 milyon doları geride bıraktı.
Diğer dikkat çeken yapımlar arasında yer alan “Lilo & Stitch” 9.5 milyon dolarla dördüncü, “Mission: Impossible – The Final Reckoning” ise 6.55 milyon dolar ile beşinci sırada yer aldı.
Geçen yılın bu döneminde vizyona giren “Inside Out 2” gibi devlerin yokluğunda gişe genel olarak yavaşladı. Ancak analistlere göre yaz bitmeden “Jurassic World: Rebirth”, “Superman”, “F1” ve “The Fantastic Four: First Steps” gibi yapımlar durumu tersine çevirebilir. Şimdilik gözler Temmuz ve Ağustos vizyon takviminde.