Evlilik maratonu çeyiz sektörünü canlandırdı

Evlilik hazırlığı yapan her çiftin tatlı telaşlarından biri de hiç şüphesiz çeyiz dizme süreci. Aile büyüklerinden gelenekselleşen desteklerle başlayan bu süreç, modern dünyanın sunduğu çeşitlilikle birleşince oldukça geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Mutfak gereçlerinden yatak odası takımlarına, ev tekstilinden küçük ev aletlerine kadar binlerce ürün, bu dönemde gelin ve damat adaylarının radarında. Özellikle son yıllarda gençlerin estetik zevklerinin değişmesiyle birlikte, çeyizlik eşyalarda da tasarım ve fonksiyonellik ön plana çıkıyor. Sade ama şık, kullanışlı ve uzun ömürlü ürünler, daha çok tercih ediliyor.

Korkmaz Genel Müdürü Kerim Korkmaz

SATIŞLARDA YÜZDE 10 ARTIŞ BEKLENİYOR

Korkmaz Genel Müdürü Kerim Korkmaz, bu dönemin sektör için her yıl olduğu gibi önemli bir canlılık oluşturacağını belirtiyor. Korkmaz, yeni ev kuracak çiftlerin ihtiyaçları ve hediye alışverişlerinin artmasının satışları olumlu yönde etkilediğini vurgulayarak, “Bu dönemde özellikle çeyiz setleri, tencere-tava takımları, çay ve kahve makineleri gibi ürünlerin satışları belirgin bir şekilde artıyor” diyor ve sezona hazır olduklarını ifade ederek şunları söylüyor: “Gerçekleştirdiğimiz kampanyalar, avantajlı fiyatlar ve geniş ürün yelpazemizle bu sezona da hazırız.”

Kerim Korkmaz, bu yılki beklentilerini de açıklayarak, “Geçen yılın aynı dönemine göre bu yıl satış adetlerinde yüzde 10 artış bekliyoruz” ifadelerini kullanıyor ve sektördeki büyüme potansiyeline dikkat çekiyor.

Korkmaz tencere

ORTALAMA GİDER 30-45 BİN TL CİVARINDA

Yeni ev kuran çiftlerin mutfak alışverişinde ayırdığı bütçeye ilişkin de bilgi veren Korkmaz, ekonomik dalgalanmalar ve kişisel tercihlerden etkilense de ortalama bütçenin 30.000 ile 45.000 TL civarında olduğunu belirtti. Tüketicilerin bu noktada genellikle işlevsellik ve maliyet avantajını bir arada sunan ürünlere yöneldiğini dile getirdi.

Korkmaz, örnek olarak Cosmica 7 Parça Elektro Set gibi ürünlerini göstererek, “Cosmica 7 Parça Elektro Set gibi ürünlerimiz kullanıcıların ayrı ayrı ürün seçmek yerine tek seferde tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri, bütçe dostu ve pratik çözümler sunuyor” diye konuşuyor.

Günümüz tüketicisinin fiyat-performans dengesine her zamankinden daha fazla önem verdiğini belirten Kerim Korkmaz, Korkmaz olarak kampanyalarını bu doğrultuda şekillendirdiklerini ifade ediyor. Korkmaz, “Özel indirimler, çeyiz setlerinde avantajlı fiyatlar ve hediye ürünler sunuyoruz” diyerek tüketicilere sundukları avantajları sıralıyor.

Ahmet Geçgel

DEMONTE ÜRÜN GRUPLARINA TALEP ARTIYOR

Orge Grup CEO’su Ahmet Geçgel, Themore Concept olarak bu dönemde sabit mobilya ve demonte ürün gruplarına olan talebin arttığını belirtiyor. Geçgel, Themore Concept’in geniş ürün yelpazesiyle mutfak, banyo, kapı sistemlerinden vestiyer ve giyinme odalarına kadar farklı alanlara yönelik kişiselleştirilmiş çözümler sunduğunu ifade ediyor. Bu durumun, ev kurma sürecindeki çiftler için cazip hale geldiğine dikkat çekiyor. Geçgel, “Tüm sabit mobilyaların aynı tasarım diliyle, estetik ve fonksiyonelliği bir araya getirecek şekilde tasarlanması, yeni evlenecek çiftler için hem şıklık hem bütünlük sağlayan bir avantaj oluşturuyor” diyor.

Ahmet Geçgel, bu yaz sezonuna dair beklentilerini de şu sözlerle paylaşıyor: “Bu yaz sezonunda hem klasik hem modern çizgileri barındıran tasarımlarımızla, yaşam alanlarına stil ve uyum katmak isteyen tüketicilerden yoğun talep alacağımızı öngörüyoruz” şeklinde konuşuyor.

Yeni ev kuran çiftlerin mutfak eşyası alımında ayırdığı bütçeye de değinen Geçgel, bütçenin satın alınacak ürün adedi, tercih edilen malzeme kalitesi, tasarım detayları ve kişiselleştirme seviyesine göre değiştiğini belirtiyor.

Themore Concept olarak sezona özel kampanyalarla tüketicilerin yükünü hafifletmeye çalıştıklarını ifade eden Geçgel, “Mutfak, banyo ve kapı sistemleriyle entegre çalışabilen demonte ürün gruplarımız, tek noktadan alışveriş imkânı sunarak hem maliyet hem de zaman tasarrufu sağlıyor” sözleriyle avantajlarını vurguluyor.

mutfak tasarım

Başa dön tuşu
Haber Kaygı