İtalyanların Yarısı Araçlarını Yenilemiyor

Danışmanlık şirketi Simon-Kucher, İtalyanların araçlarını yenilememe nedenlerini araştırdı. Araştırmaya göre, tüketicilerin çoğu mevcut araçlarını daha uzun süre kullanmayı planlıyor.

İtalya

Danışmanlık şirketi Simon-Kucher, İtalyanların araçlarını sıfırıyla yenileyememe nedenlerini masaya yatırdı. Yapılan ankete göre, İtalyanların çoğu mevcut otomobillerini daha uzun süreler kullanmayı düşünüyor.

Corriere Della Sera’nın aktardığına göre, bu eğilimin yollardaki mevcut araç filosunun yaşlanmasına neden olması bekleniyor.

Bunun nedeni olarak İtalya’daki tüketicilerin yüzde 52’sinin satın alma gücünde düşüş yaşaması gösteriliyor. Bu durum, araç fiyatlarında artış ve piyasada durgunluğa yol açıyor.

Bir diğer danışmanlık firması Alixpartners, 2019-2024 yılları arasında Avrupa’daki popüler marka araçların fiyatlarının yüzde 40 ile yüzde 70 arasında arttığını raporluyor. Aynı dönemde ortalama ücretler ise sadece yüzde 12 artış gösterdi.

Sonuç olarak bu maliyetlerin satın alma kararlarını etkilediğine vurgu yapılıyor.

Yine Simon-Kucher’e göre, Avrupalı sürücüler diğer ülkelerdeki tüketicilere göre yüzde 15 daha fazla fiyat hassasiyeti yaşıyor.

Bu eğilim, İtalyan hizmet/fiyat karşılaştırma şirketi Facile.it anketine de yansıdı. Anket sonuçlarına göre, İtalyanların yüzde 65.5’i araç seçerken birincil kriter olarak fiyatı, ardından yüzde 48.6 ile yakıt ve yüzde 38.6 ile işletme maliyetini dikkate alıyor.

İtalya’da Çin markalarının da büyüme eğilimi gösterdiği belirtiliyor. Ancak, katılımcıların yüzde 43’ü Çin menşeli bir otomobil kullanabileceklerini ifade etse de kalite, güvenlik ve satış sonrası hizmetler konusunda şüpheleri bulunuyor.

Temmuz ayında Çinli dev BYD’nin İtalya’daki satışlarda köklü yerli marka Alfa Romeo’yu geride bıraktığı görüldü.

Yaşanan bu alım gücü düşüşü ve fiyatlardaki artış, ikinci el piyasasını da doğrudan etkiliyor. Araç sahipleri, araçlarını değiştirmek için ikinci el piyasasına yöneliyor.

ACI’nin (İtalyan Otomobil Kulübü) Auto-Trend bültenindeki verilere göre, temmuz ayında ikinci el araç sahipliği bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4.4 artış gösterdi. Bu otomobillere yüzde 3.9, motosikletlere ise yüzde 6 ile yansıdı.

Sıfır ve ikinci el araçlarla ilgili bir veri de dikkat çekti. Temmuz ayında tescil edilen her 100 araca karşılık 226 adet ikinci el araç satıldı. Yani sıfır araç pazarının iki katı bir büyüklükte.

Ocak-temmuz ayları baz alındığında ise her 100 sıfır araca karşılık 196 adet ikinci el araç satışı gerçekleşti.

İlgili Haberler: Škoda’nın Elektrikli SUV’u Epiq Tanıtıldı · Yargıtay’dan Sıfır Otomobillerde Gizli Ayıp Kararı

Başa dön tuşu