Japonya’da Sigorta Sektörü Kârlılığı Ön Plana Alıyor

Japonya Genel Sigorta Birliği’nin yayınladığı verilere göre, 2023 mali yılında Japonya’da hayat dışı sigorta kapsamında yazılan doğrudan primler yaklaşık 9,9 milyar JPY (64,12 milyar $) olarak gerçekleşti. Bu rakam, 2019 mali yılındaki 9,6 milyar JPY’den %2,5’lik ılımlı bir büyümeye işaret ediyor.
Marsh Japonya Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Taşıyıcı İlişkileri Yönetimi Başkanı Masayuki Adachi, sigorta türlerine göre son beş yıldaki büyüme oranlarının farklılık gösterdiğini belirterek; yangın sigortasında %9,6, otomobil sigortasında %3,9, ferdi kaza sigortasında -%9,5 ve çeşitli kaza sigortasında %15,2 oranında değişimler yaşandığını vurguladı. Özellikle, çeşitli kaza sigortalarındaki yüksek büyüme oranının, siber sigortanın yaygınlaşmasından kaynaklandığını ifade etti.
Reasürans Piyasasında Dengeli Risk Yönetimi
Japon sigorta şirketlerinin ödediği reasürans primlerinde artış yaşandığını dile getiren Adachi, doğal afetlerin Japonya ile sınırlı olmadığını ve reasürans şirketlerinin küresel ölçekte dengeli bir risk yönetimi politikası izlediğini söyledi. Ayrıca, mevcut reasürans piyasasının rekabetçi ve yumuşak bir eğilimde olduğunu, bu nedenle nispeten bol kapasite bulunduğunu belirtti.
Yaşlanan Nüfus ve Motor Sigortasına Etkisi
Japonya’da yaşlanan nüfus, sigorta sektörü açısından önemli bir konu haline geliyor. Adachi, kısa vadede doğrudan bir kazanç etkisi görülmese de, yaşlı sürücülerin neden olduğu kazaların artması ve sürücü sayısının azalmasının, Japon sigortacılar için motor sigortası gelirlerini etkileyen faktörler arasında yer aldığını ifade etti.
Sigorta Şirketleri Yeni Döneme Adapte Oluyor
Japon sigorta şirketleri, geçmişte müşteri odaklılıktan uzak bir iş ortamında faaliyet gösteriyordu. Ancak Finansal Hizmetler Ajansı tarafından yayınlanan İş İyileştirme Emri ve olası mevzuat değişiklikleri doğrultusunda, şirketlerin eski uygulamalardan uzaklaşarak, ana iş kollarında daha güçlü bir sistem oluşturması gerektiği vurgulandı.
Öte yandan, sigorta şirketleri, Finansal Hizmetler Kurumu’nun talebine yanıt olarak, çapraz hissedarlıklarını beş yıl içinde satmayı planladıklarını açıkladılar. İş dünyası ile sigorta şirketleri arasındaki bu değişimin hem risk hem de fırsat sunduğu belirtiliyor.