QR Kodlarıyla Uygulama Büyümesinde Devrim!

QR Kodlarıyla Uygulama Büyümesinde Devrim!
QR kodlar, 2025’te yalnızca bir yönlendirme aracı değil veriyle beslenen, kişiselleştirilmiş deneyimler sunan güçlü bir pazarlama aracına dönüşüyor.
Günümüzde QR kodlar, dijital ve mobil pazarlama stratejilerinde önemli bir yer edinmeye başladı. Hem markalar hem de kullanıcılar için, çevrimdışı dünyadan dijital uygulamalara geçişi kolaylaştıran etkili bir köprü işlevi görüyorlar. Bir afişten, ambalajdan ya da bilgisayar ekranından mobil uygulamaya anında yönlendirme yapabilmeleri, QR kodları pazarlamacılar için oldukça cazip hale getiriyor. Bu teknoloji sayesinde, uygulama kurulumları artırılabiliyor, kullanıcılar doğrudan uygulama içi içeriklere yönlendirilebiliyor ve zaman içinde pasifleşen kullanıcılar yeniden etkileşime çekilebiliyor. Aynı zaman da, kampanyaların ve iletişim kanallarının performansı daha net şekilde ölçülebiliyor.
2025 yılında her 10 kullanıcıdan 9’u haftada en az bir kez QR kodlarla etkileşime giriyor. Bu artan ilgiyi fark eden pazarlamacıların %93’ü geçtiğimiz yıl QR kod kullanımını artırdı, %86’sı ise bu yatırımı daha da büyütmeyi planlıyor. Bu yükselişi besleyen en önemli faktör ise performans. QR kodlar, genellikle kullanıcının kendi isteğiyle, bağlama uygun bir çağrıyla tarandığı için yüksek etkileşim sağlıyor. Ortalama %37’lik tıklama oranıyla, QR kod kampanyaları geleneksel dijital reklamlardan 4 kata kadar daha etkili olabiliyor.
Bu makalede, mobil uygulama pazarlamacılarının kullanıcı kazanımı, etkileşimi ve bağlılığı artırmak için QR kodlarını nasıl kullandığını, Adjust’ın Ortadoğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman’ın görüşleri doğrultusunda ele alıyoruz. Ayrıca Zerman’ın QR kodlarının kullanım alanlarına dair içgörülerini ve 2025 ve sonrasına yönelik QR kod odaklı büyüme stratejilerine ilişkin pratik önerilerini paylaşıyoruz.