Türkiye otomobil pazarı yüzde 10,16 büyüdü
Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç satışları, 2023 yılı ocak-kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,16 artış gösterdi. otomobil pazarı
Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç satışları, 2023 yılı ocak-kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,16 artarak 1 milyon 176 bin 780 adede yükseldi.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından açıklanan verilere göre, otomobil satışları bu dönemde yüzde 10,96 artarak 938 bin 177, hafif ticari araç satışları ise yüzde 7,13 artışla 238 bin 603 adet olarak kaydedildi.
Kasım ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,82 artarak 132 bin 984 adede ulaştı. Bu dönemde otomobil satışları yüzde 10,78 artışla 104 bin 795 adet, hafif ticari araç satışları ise yüzde 6,38 artarak 28 bin 189 oldu.
Pazarın yüzde 82,7’sini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 522 bin 853 ile yüzde 55,7, B segmenti otomobiller ise 249 bin 397 ile yüzde 26,6 pay aldı.
Gövde tiplerine göre en çok tercih edilen araçlar arasında SUV otomobiller yüzde 62,2 pay ve 518 bin 550 satışla öne çıktı. SUV otomobilleri, yüzde 22,4 pay ve 209 bin 963 satışla sedan, yüzde 14,2 pay ve 133 bin 105 satışla hatchback otomobiller takip etti.
Benzinli otomobil satışları 442 bin 650 ile yüzde 47,2 pay, hibrit otomobil satışları 251 bin 992 ile yüzde 26,9 pay, elektrikli otomobil satışları 166 bin 665 ile yüzde 17,8 pay, dizel otomobil satışları 69 bin 471 ile yüzde 7,4 pay ve otogazlı otomobil satışları 7 bin 399 ile yüzde 0,8 pay aldı.
Elektrikli otomobil satışları arttı
160 kilovat altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 88 artarak yüzde 13,6 paya, 160 kilovat üstü elektrikli otomobil satışları ise yüzde 154,3 artışla yüzde 4,1 paya sahip oldu.
1400cc altındaki otomobil satışları yüzde 14,9 azalarak pazardan yüzde 34,3 pay alırken, 1400-1600cc aralığındaki otomobil satışları yüzde 17,4 düşüşle yüzde 20,3 paya sahip oldu. 1600-2000cc aralığındaki otomobil satışları yüzde 5,7 artışla yüzde 0,6 pay, 2000cc üstü otomobil satışları ise yüzde 18,6 artarak yüzde 0,2 pay aldı.
Otomatik şanzımanlı otomobiller 887 bin 442 ile satışların yüzde 94,6’sını, manuel şanzımanlı otomobiller ise 50 bin 735 ile yüzde 5,4’ünü oluşturdu.
Hafif ticari araç pazarında ise van gövde tipi yüzde 75,7 pay ve 180 bin 543 ile en çok tercih edilen gövde tipi olurken, kamyonet gövde tipi yüzde 9,3 pay ve 22 bin 191 ile ikinci sırada yer aldı.
İlgili Haberler: Otomobil Lansmanlarındaki Heyecan ve Markaların Karakteri · Nissan Türkiye, Aralık Ayında Özel Kampanyalar Duyurdu