Tüzmen: İhracatta Yeni Hedef Katma Değer

18 Kasım 2025'te düzenlenen Zirve'de, Türkiye'nin ihracatında katma değer hedefleri ve döviz kazandırıcı faaliyetler masaya yatırıldı.

katma değer

Türkiye’nin küresel pazarlardaki rekabet gücünü artırmayı hedefleyen Marka Ekonomisi ve Döviz Kazandırıcı Faaliyetler Zirvesi, 18 Kasım 2025’te Çırağan Sarayı’nda iş dünyasının yoğun katılımıyla düzenlendi. Dardanel’in ev sahipliğinde gerçekleştirilen buluşma, kamu, özel sektör ve akademinin temsilcilerini bir araya getirdi.

Zirvenin açılış konuşmasını yapan Turquality ve Döviz Kazandırıcı Faaliyetler (TDKF) Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve Devlet Eski Bakanı Kürşad Tüzmen, Turquality programının Türkiye’nin katma değerli ihracat hedefindeki kritik rolünü vurguladı. Tüzmen, Türkiye’nin ortalama ihracat kilogram değerinin 1,5 dolar seviyesinde olduğunu belirterek, Turquality programıyla bu değerin 15 dolara ulaştığını ifade etti. “Döviz kazandıran her faaliyetin bulunduğu yerde biz de varız” diyen Tüzmen, ihracatçı sayısını ve niteliklerini artırmak için çalışmaların sürdüğünü belirtti.

Tüzmen, küresel ekonomide yaşanan gelişmeleri de değerlendirdi. Dünya genelinde borç yükünün küresel GSMH’nin üç katına ulaştığını hatırlatan Tüzmen, ülkelerin artan para arzı nedeniyle enflasyonist baskı altında olduğunu söyledi. Yeni dönemde dünyada çok kutuplu bir yapının oluştuğunu belirten Tüzmen, Türkiye’nin bu süreçte ihracat ve turizm gelirlerini artırarak rekabet gücünü koruması gerektiğini vurguladı. “Türk ürünlerinin kalitesi dünya genelinde biliniyor. Lojistik konumumuz, üretim kabiliyetimiz ve girişimci ruhumuzla başarı hikayeleri yazmaya devam edeceğiz.” dedi.

TDKF İcra Kurulu Başkanı ve Progroup Yönetim Kurulu Başkanı Salim Çam, Turquality programının işletmeler için bir teşvik değil, kapsamlı bir dönüşüm modeli olduğunu belirtti. Programda halihazırda 360 firmanın 390 markası ile 150’ye yakın hizmet ihracatçısının yer aldığını ifade eden Çam, başvuruların her yıl yaklaşık yüzde 25 oranında arttığını söyledi. Turquality’nin; stratejik planlamadan marka yönetimine, ikiz dönüşümden (yeşil mutabakat ve dijital dönüşüm) risk yönetimine kadar kurumsal yapının tüm kritik unsurlarını kapsadığını belirtti.

Zirvede, Türkiye’nin döviz kazandırıcı faaliyetlerinin artırılmasına yönelik önemli gündem maddeleri ele alındı. Çam tarafından paylaşılan çalışma başlıkları arasında yüzyılın Marka Ekonomisi vizyonu, ihracat şirketlerinde iç kooperatifleşme modeli, Turquality destek süresinin uzatılması, hizmet ihracatında gastronomi kira desteklerinin yeniden uygulanması ve Türk firmalarının global markaları satın almasının desteklenmesi gibi konular yer aldı.

İş dünyası temsilcileri, akademisyenler ve bakanlık bürokratlarının katılımıyla gerçekleşen zirve; Türkiye’nin katma değerli ihracat stratejisinin güçlendirilmesine yönelik önemli mesajlarla sona erdi.

İlgili Haberler: Garanti BBVA’da Üst Düzey Atama Gerçekleşti · Optik Sektörünün Kalbi Silmo İstanbul’da Atıyor

Başa dön tuşu