Yenilenmiş Cep Telefonu Piyasasında Tüketici Şikayetleri

Yenilenmiş cep telefonu piyasasında artan şikayetler, ticaret müfettişlerinin inceleme başlatmasına neden oldu.

yenilenmiş cep telefonu

Yenilenmiş cep telefonu piyasasında, firmaların tüketicilere yönelik uygulamaları hakkında şikayetler artış gösteriyor. Tüketicilerin, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve e-Devlet üzerinden Bakanlığa başvuruda bulunduğu belirtildi.

Açıklamada, tüketici şikayetleri arasında, kullanılan malların değerleme ve bedel ödeme işlemlerinin mevzuatta öngörülen sürelerde tamamlanmadığı, garanti kapsamındaki hakların kullandırılmadığı ve IMEI numarası klonlanmış ürünlerin yenilendiği iddiaları yer alıyor.

Bu kapsamda, yenilenmiş cep telefonu ve elektronik ürün ticareti yapan bir firma hakkında ticaret müfettişlerince inceleme ve denetim sürecinin sürdüğü ifade edildi. Tüketicilerin haklarının korunması ve güvenli ticaret ortamının sağlanması amacıyla gerekli adımların atıldığı vurgulandı.

Ayrıca, vatandaşların yenilenmiş ürün alışverişlerinde ‘yenileme yetki belgesi’ bulunan firmaları tercih etmeleri ve olası mağduriyet durumlarında Alo 175 Tüketici Danışma Hattı veya CİMER üzerinden başvuruda bulunmaları önemle rica edildi.

İlgili Haberler: Genç Girişimcilere Destek İçin Protokol İmzalanıyor · Türkiye’deki Serbest Ticaret Bölgeleri İhracat Hacmi Artıyor

Başa dön tuşu